Followers

tisdag 22 november 2011

Dag 68: Grötastund med systrami

Jag har haft en helt okej dag idag. Det kändes dock som om skolan aldrig skulle ta slut. Aldrig. Men det gjorde den visst det och jag, mamma, pappa och min syster åkte iväg till affären och handlade efter skolan.
Först ville mamma och pappa gärna ha potatismos och rödspätta till middag, men nej. Det ville absolut inte jag! Panerad fisk, nej tack.
Istället blev det lutfisk med vitsås,kryddpeppar och potatis. Mycket gott och dessutom lite julkänsla över det hela! Jag börjar verkligen få upp julstämningen nu. Dricker julte och lär mig jullåtar på pianot.. Till helgen ska jag börja pepparkakskrydda min gröt också. Jag gjorde ju det för någon månad sedan, men jag kom på att det var lite för tidigt för jul då. Nu börjar det däremot snart bli dags!

Nu på kvällen bjöd jag min syster på gröt också. Jag tror att det var uppskattat! Men hon gillade det nog inte riktigt lika mycket som jag gillade det, för jag älskar verkligen gröt.. Haha. Skulle helt klart kunnat leva på det. Går ju att variera så mycket också!
Bjuder på ett par bilder från grötkokandet :)

Jag bjuder på den :P

Hugg in! Klassikern rågmjölsgröt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar