Followers

tisdag 11 november 2014

100 frågor (ja, jag gillar listor)


1. Hur gammal är du? 19 år och en och en halv månad :D

2. Hur gammal känner du dig? 
Hm.. 18 i alla fall. Kanske till och med 19 ibland, att vara myndig har liksom blivit vardag.
3. Vad har du gjort i dag? Tittat på serier, ätit pasta med chorizokorv och städat mitt rum.
4. Vilken film såg du senast? Saving Mr.Banks
5. Vem ringde du senast? På telefon? Uhm. Gills skype? Ja, bestämmer att skype gills. Då är det Amy jag ringde senast!
6. är du besatt av någonting? Besatt? Nä.
7. Är du rädd för blod? Nope
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I mitt rum i den delade lägenheten. Har fortfarande inte packat upp allt från resan till England och det syns i mitt rum..
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Ja, det kan jag!
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Hehehhe nä. Jag svarade inte på den heller..
11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Blått

12. När vaknade du i dag? 
09.23
13. Vilken är din favorithögtid? JUUL!
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Hemma i Sverige... pratandes med mina föräldrar.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kan inte komma på något. 
16. Hur vill du tillbringa din pension? Med mina barn, barnbarn och kanske till och med barnbarnsbarn. Det vore häftigt!
17. Vad lyssnar du på just nu? Den ljuvliga tystnaden.
18. Har du någon gång brutit ett ben? Nope

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  
Kaffe, mjölk, havregryn, bananer och choklad.
20. Vem är din favoritkändis?  Hm. Pyrion Flax!
21. Vad är du på för humör just nu?  Lugn och väldigt mätt.
  
22. Vilka världsdelar har du varit i? Asien och Europa.
23. Snarkar du? Förhoppningsvis inte!
24. Vilka yrken har du provat på? Hm. Praktiserat på ett bibliotek. Provat på jobb i butik och på kundtjänst.
25. Hur går du helst klädd? Jeans med hög midja, blus, kappa och sjal.
26. Vilket stjärntecken är du född i? Vågen
27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad i alla dess former.

28. Vad sa du senast? "
See you later!"
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Troligtvis svenska. Eller kanske engelska. Hm. 
30. Vad har du på dig just nu? Svarta byxor och en röd blus.
31. Vilken är din favoritaffär? Forever21 för tillfället!
  
32. Vad har du för storlek i kläder? EU 36 (ibland 34) och UK 6. 
33. Vad har du i dina fickor? Ingeeet
34. Vad köpte du senast? Mat på Sainsbury's. Mjölk, yoghurt, bananer, chorizokorv och choklad..
35. Hur många gånger har du flyttat? Aldrig riktigt flyttat, då jag inte räknar min vistelse i Skottland på tre månader som en riktig flytt.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Som alla tråkiga säger - ett sätt att ta mig tillbaka på!
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Klurigt. Jag gillar att vara vaken sent, gillar att sova länge och gillar att gå upp tidigt. Brukar ofta sluta i att jag är en kvällsmänniska dock..
38. Senaste filmen du såg på bio? Det var typ två år sedan, The Hobbit i Eslöv, Skåne.
39. Har du blivit sydd någon gång? Nope
40. Har du någon gång badat naken utomhus? I have..
41. Vad åt du till frukost? En stooooor portion havregrynsgröt (över 2 dl havregryn), mjölk, honung och skivad banan. Kaffe till det.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var nio år och gick i trean, allmänt glad och nöjd. Förväntansfull inför livet!
 43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, jag har ju inte ens körkort!
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Som jag kan komma på nu.. Min flatmate som på min födelsedag köpte en muffins, knackade på min dörr och överaskade mig med ballonger och levande ljus (sen muffinsen såklart). 
45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet bredvid mig.
46. Vad var det sista du åt? Kaffe och choklad, innan dess pasta, chorizokorv och ketchup.
47. Vem är världens vackraste kvinna? Liv Tyler!
48. Är du blyg? Ibland, beror på situationen.
49. Vilken var den sista konserten du var på? Har aldrig varit på en konsert..
50. Vad heter du i andra namn? Morid heter jag i mellannamn.
51. Har du varit med om en bilolycka? Nä, och jag hoppas verkligen att jag slipper!
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Hmm antagligen.
53. Vilken är den roligaste träningsformen? Gymnastik! Oh vad jag saknar det..
54. Har du några husdjur? Yes, en kanin.
55. Vill du gifta dig? Jaa, någon gång vill jag det.
56. Vad är du sugen på just nu? Absolut ingenting. Fortfarande väldigt mätt sedan middagen.
57. Vad är klockan? 16.50
58. Vad är det konstigaste du ätit? Hm... jag vet verkligen inte. Ätit kanin i alla fall.
59. Har du någon udda förmåga? Typ! Kan skriva spegelvänt.
60. Var växte dina föräldrar upp? I Ångermanland..
61. Vad önskar du dig i julklapp? Bara att få umgås med familjen kommer att bli julklapp nog!
62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Yes, det har jag
63. Göteborg eller stockholm? Göteborg
64. Har du sett någon dö? Nä och jag hoppas jag slipper!
65. Har du någon gång ringt polisen? Nope, men ambulansen.
66. Hur många grader är det ute? Typ 10 grader tror jag.
67. Vilken färg har ditt hus? Vitt  är mitt hus.
68. Vad sjöng du senast? "Let it go"
69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Yes
70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? 
71. Har du svenskt ursprung? Ja
72. Hur mycket väger du? Vet inte, runt 48 skulle jag tro
73. Har du ett turnummer? Sju!
74. Vem kramade du sist? De jag hälsade på i England
75. Har du någon gång åkt snowboard? Ja.. katastrof!
76. Kan du åka skateboard? Tror inte det
77. Nämn någon du beundrar och varför? Mina föräldrar, då de bara är allmänt underbara. Och ja, jag är hemkär!
78. Har du gröna fingrar? Nä, glömmer bara bort mina stackars växter..
79. Har du svimmat någon gång? Yes, rätt många gånger faktiskt.
80. När lärde du dig senast någonting nytt? Lärde  mig flera lingvistiska termer idag!
81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Kakan brukar min syster kalla mig.. Här i Storbritannien där ingen kan uttala mitt namn blir jag kallad "T". 
82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Rest!
83. Är du vidskeplig? Nope
84. Vilka är dina största svagheter? Att jag är rätt slarvig
85. Vad händer till helgen? Inga planer än så länge. Biblioteket kanske!
86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Neeeeeeeej!
87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Ätit ordentligt.
88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Medvetet skada någon annan skulle jag absolut inte kunna göra.
89. Vilken är din favoritrestaurang? Vilken restaurang som helst som serverar sushi!
90. Bada eller duscha? Bada! Älskar att jag har badkar här i Skottland.
91. Är du bra på att laga mat? Jadå!
92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nope
93. När och varför var du på sjukhus senast? Tog något blodprov i slutet av augusti för att kika att alla värden var bra.
94. Vilket är ditt drömyrke? Vara professor i något.
95. Har du några Piercings? Örat om det gills 
96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Löskokta. Men inte för löskokta!
 97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Hmmm. Jag skulle vilja uppleva freden efter andra världskriget.
98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Sov..
99. Har du gråtit idag? Nope
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Spela lite Dota tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar