Followers

fredag 3 oktober 2014

Maten i Skottland

Sååå... vissa av er kanske är nyfikna på vad jag äter nu när jag är här och lagar och köper all min egen mat. Försöker att leva billigt, men ibland lockar vissa dyrare delikata frestelser (sushi på min födelsedag hehehe, glass då och då) så pass mycket att jag helt enkelt inte kan stå emot. Ikväll ska jag äta glass på café med Yang Di, kinesiskan jag lärde känna när jag var i Kina!

Frukost ca 10: Ofta äter jag en stor fet portion gröt här, med skivad banan och mjölk. Skulle tro att jag tar ca 2 dl havregryn, för at hålla mig mätt så länge som möjligt.
Annars kan jag äta en skål med grekisk yoghurt och frukt- och nötmüsli. Kaffe eller te till.

Lunch ca 14: Varierande. Beror på var jag är och hur min middag blir. Ofta steker jag upp två ägg tillsammans med bacon och grönsaker. Baconet här är gudomligt! Annars kan det bli rester från gårdagens middag..

Middag: ca 18: Alltifrån kryddiga bönröror i tortillabröd, till stekt kyckling i crème fraîchesås med pasta, ännu en äggrätt... Soppa på det jag har över. Kaffe eller te efteråt.

Kvällsfika ca 22: Oftast ännu en portion grekisk yoghurt med müsli. Ibland kakor, choklad, frukt, vad som nu finns.  Ikväll blir det glass! Whiho!

Sen emellan dessa måltider klämmer jag ibland in ett mellanmål av något slag. Eftersom tiderna varierar så (igår åt jag frukost elva, lunch vid tre och middag vid åtta) blir det lväldigt olika. Mellanmål kan vara te och några Scottish Shortbreads som man doppar i teét. Att rekommendera!
Kyckling, pasta, crème fraîche och kryddor..

Äggröra med grönsaker och bacon. Slurp,


På väg att bli äggröra med grönsaker och bacon!

Supergod cappuccino efter en dag på stan.
Födelsedagssushin! Vi var tre som delade på detta :) Vi åt upp allt! 56 bitar ska det vara...

1 kommentar: