Followers

onsdag 24 september 2014

Skolan

Jag har haft min första lektion nu och har min andra om några timmar. Första intrycket har varit riktigt positivt! Jag var beredd på att det inte skulle vara utmanande, men det fick jag äta upp. Det var inte direkt så att jag inte klarade av det vi gjorde, men nivån på engelskan var tillräckligt hög att jag lärde mig en del nya saker.

Eftersom jag har så få lektionstimmar i veckan får vi istället mera läxor, vilket jag tycker är mycket bra. Det ger mig något att göra på de många timmarna dötid jag har!

Börjar bli mer och mer bekant med omgivningen förresten. Igår gick jag åt motsatt håll från vad jag brukar, handlade på okända affärer och gick en omväg tillbaka. Tack och lov kan man använda River Clyde och University of Glasgow som riktmärke för att hitta hem till min lägenhet! Jag bor i ett otroligt vackert område, med många gröna områden och härliga viktorianska byggnader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar