Followers

måndag 11 augusti 2014

Engagemang och längtan

Jag är en sån, som ni säkert redan vet, blir otroligt engagerad i saker och ting. Rätt vad det är har jag fått intresse i något och då är det nästan bara det som kretsar i mitt huvud.

Ni kan ju bara gissa vad som kretsar i mitt huvud nu.... Skottland! Jag är liksom besatt, söker på internet, läser, pluggar engelska, studerar kartor på Glasgow i detalj, lär mig tunnelbanestationer och jag vet då inte vad. Det finns inget stopp. Jag längtar, längtar, längtar så mycket att jag nästan inte står ut. Redan står väskan i mitt rum och väntar, jag har planerat mina kläder i minsta detalj. Allt.

I juni förra året skrev jag om längtan, att längtan var nästan bättre än när det väl hände. Här kan ni läsa det inlägget. Jag hoppas att så inte blir fallet nu, utan att jag faktiskt får många av mina förväntningar uppfyllda. Försöker att inte tro otroliga saker om Skottland, utan hålla tankarna realistiska. Men inte kan man låta bli, att längta och önska och drömma...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar