Followers

onsdag 20 augusti 2014

Accommodation

Så idag blev min accommodation bestämd. Det blir studentlägenhet! En superduperkort promenad från Glasgow University, i det trevliga West End. Jag längtar så att jag håller på att spricka.

Måste verkligen försöka byta tanke-språk till engelska nu. Om jag ska klara av att bli flytande på tre månader kommer det att krävas mycket. Ska klara av höööögsta betyg i IELTS (prov i engelska) för att kunna komma in på universitetet där.

Det är möjligt att jag kommer att börja skriva på engelska här i bloggen. Läst om språkinlärning och det är viktigt att försöka hålla sig till det "nya" språket så mycket man bara kan, sen kan det ju hända att jag får skottar som vill läsa min blogg också :)

Har ni några tips på vad man ska ha med sig förresten? Tja, förutom kläder och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar