Followers

onsdag 26 mars 2014

Lista - då och nu

Hittade en gammal lista, från februari 2012 (länk). Tänkte svara på den nu och se om det är någon skillnad! Mina svar rödmarkerade och inom parantes.

SENASTE: 
1. Dryck:Kaffe med mjölk! Hahah! (Kaaaffe med mjölk! Och mashmallows <3)
2. Telefonsamtalet: Min Amy <3(Hhhm.) 
3. SMS: Comviq som sa att mina gratis sms snart är slut (EDIT: Hahah glömde skriva i den här så det som stod innan gällde ej mig..) 
4. Sång du lyssnade på: Selfie av Nina Nesbit .(The only exception av Paramore :))

HAR DU NÅGONSIN: 
6. Dejtat samma person två gånger: Nä, jag har inte dejtat ens! (Jag dejtar inte..)
7. Har någon varit otrogen mot dig: Nä, samma som här ->(Nä, aldrig varit ihop med någon så det är ju lite svårt!)
8. Varit kär: Ja.. (Mnäe)
9. Förlorat någon speciell person: Inte vad jag kan komma på. Förstår inte vem jag syftade på 2012 D: (Antar det..)
10. Varit deprimerad: Efter att ha läst psykologi och insett mera vad depression är kan jag säga att NEJ det har jag inte. (Man är ganska deprimerad när man har en ätstörning :/ )


DINA TRE FAVORITFÄRGER: 
12. Rosa (svart).
13. Blå (röd). 
14.Röd (olivgrön)

I ÅR HAR DU: 
15. Lärt känna en ny vän: Jadå, det skulle jag säga :) (Jaaa!)
16. Fått ditt hjärta krossat: Nä! (Näe)
17. Skrattat så att du har börjat gråta: Jaa.. (Haha ja)
20. Fått reda på att någon har pratat om dig: Tja, men inte elakt prat! (Mjo.).
21. Kysst en kompis: Hahah! Svarar lika som här -> (Hahhaha! Kanske det kanske! Eller? Hhhm)

BLANDAT: 
22. Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: Har inte msn längre.. men träffat så gott som alla på facebook. ( I princip alla )
23. Hur många barn vill du ha i framtiden: Minst två!  (Inga, eller många!)
24. Har du några husdjur?: Fortfarande Kaninchen! (Kaninchen <3)
26. Vad gjorde du under din förra födelsedag: Åt tårta med familjen. (Åt en halv chokladruta och ville inte fylla år)
28. Vad gjorde du igår runt midnatt:Pratade i telefon eheheheh (Sooov!)
29. Någonting som du längtar till:Hahahh typ samma som 2012! Påsklovet och studenten...Åka till Skottland och rösta i valet! (Påsklovet, sommarlovet... Att gå ut skolan! Bli myndig och rösta i valet..)

31. En sak du skulle vilja ändra om ditt liv:Hälsa till alla! ( Att alla jag kände mådde bra)
32. Vad lyssnar du på just nu: "Selfies" av Nina Nesbit :D (Klockans tickande..tick tack)
33. Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens:Sånna här frågor känns väldigt oväsentliga. Men ja, jag har gjort det!  (Eh. Nej det tror jag inte..)
34. Vad gör dig irriterad just nu: Att det är biologiprov på fredag x) (Att jag har ont i fingret och i tån.)

OM DIG: 
36. Vad är ditt namn: Tua! :D (Tua!)
37. Singel/upptagen: Singel! (Singel)
38. Stjärntecken:Vågen (Vågen!)

39. Kille eller tjej: Tjej. (Tjej). 
40. Grundskola: Vattudalsskolan (Vattudalsskolan)
41. Gymnasie :Hjalmar Strömerskolan (Hjalmar Strömerskolan :) 
43. Hårfärg:Karamellblond!  (Rööött)
44. Långt eller kort: Axlarna.. öh.. kort? (Kort.).
45. Längd: 155 cm :D (1.55...)
46. Vad gillar du gällande dig själv: Att jag är Tua. :D (Mina ögon. Ibland. )
49. Höger- eller vänsterhänt: Höger (Höger)

DIN FÖRSTA:  HÄR
51. Operation:Never done!
53. Tatueringen:  Nää
54. Bästa vän:Sandra är det. Sandra!
55. Sporten du spelade: Gymnastik <3
56. Husdjur: Undulat. Hihi
58. Konsert: Ingen!
60. Alkohol du drack: Hhm.. vet inte riktigt

JUST NU: 
61. Äter du: 3%ig yoghurt med fruktmüsli och cornflakes! Båda samtidigt, yes.(Ingenting för tillfället, men snart en clementin)
62. Dricker du:Vatten...(Ingenting)
63. Är du på väg att:Tvätta ansiktet och borsta tänderna.. (Gå och hämta min mobil, för den durrar hela tiden...)


DIN FRAMTID: 
66. Vill du ha barn: JAAAAAA! (Mnjäe)
67. Vill du gifta dig: Javisst! (Tror inte det)
68. Karriär i åtanke:Hm... någonting med skriva. Journalist kanske?  (Dietist! Ironiskt va?)

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET? 
69. Läppar eller ögon: Öh. Kanintevälja.. (Ögon
70. Kramar eller pussar:Båda! Duh! Beror ju helt på vem det är! (Kramar)
71. Kortare eller längre: Längre... men inte för lång. (Längre)
72. Yngre eller äldre:Hellre äldre, ja. (Äldre)
73. Romantisk eller spontan:Båda! (Eh.. båda!)
74. Snygg mage eller snygga armar:Öööööh. Vet inte.( Hhhm spelar faktiskt ingen roll)
75. Tatueringar eller piercingar: Måste man välja? Gillar inget...Om jag måste välja - tatueringar. (Inget!)
76. Känslig eller inte:Inte överdrivet känslig, men jag vill ju att den andre ska ha känslor! (Känslig)
77. Ragg eller förhållande: Beror ju helt på vem som är i åtanke xD (Ingetdera.. Haha)
78. Bråkstake eller tveksam: Tveksam är jobbigt, men likaså bråkstake. Öh. Inget? (En blandning)
HAR DU NÅGONSIN: 
79. Kysst en främling: Vad räknas som främling? (Nää)
80. Gjort något sjukt spontant: (Det tror jag!)
81. Tappat glasögon eller linser:Tappat linser plus ->( Ehehe. ja. Tror den följde med traktorn när den skottade snö.. )
82. Haft sex: Nope ()
83. Krossat någons hjärta: ööööh. Nä? (Jag tror det!)
84. Har någon krossat ditt hjärta: Nä! (Mnjeä)
85. Har du blivit arresterad:Nope (Haha nej) 
87. Gråtit när någon dött: yes... (Jaa)
88. Gillat din killkompis (mer än som vän):Nä ( Nä)

TROR DU PÅ: 
89. Dig själv: JA! (Ibland!)
90. Mirakel: Beror på..(Jodå
91. Kärlek vid första ögonkastet: Inte kärlek, men attraktion i alla fall.  (Jodå)
92. Himlen:Nä. (Näe..)
93. Tomten: Nope (Hahaha nej!)
94. Att kyssas på första dejten:Om man vill, ser jag inget problem i det. (Varför inte? Men mnja.e. kanske )
95. Änglar: nope ()

SVARA ÄRLIGT: 
96. Varit otrogen: Nej (Nää)
97. Haft mer än en pojkvän på samma gång: Nej (Nej)
98. Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Ja.. Men är det nödvändigt? ( Jodå det tror jag)
99. Vad kan du verkligen inte leva utan: Tja... säger nog linserna igen. Först när linserna är på börjar jag leva! Sen såklart har jag flera kära som man skulle ha svårt att leva utan! (Hm. Tänkte säga kaffe, men jag kom på att mat är viktigare.. ska dock inte vara tråkig, utan säger: Mina linser <3. Jag är (ser) ingenting utan dem!)
100. Har du svarat ärligt på dom här 100 frågorna: Ja det har jag! (Så gott jag nu kunde, ja!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar