Followers

fredag 24 januari 2014

Kallt och svar på kommentar

Anonym sa:
Vad gott! Om du äter typ yoghurt och müsli till frukost eller på kvällen, brukar du ta macka till då? :D på Borta

Svar: Till frukost tar jag aaalltid en macka (oftast mjukt tunnbröd med smör och messmör, alt med smör, skinka och senap) om jag äter yoghurt och müsli. Ibland även två mackor, beroende på hur hungrig jag är och hur länge det är till lunch. På kvällen är det olika. Ibland är jag inte alls särskilt hungrig (sen middag, mycket till middag etc), men vet att jag måste äta något ändå så då är det enklast med yoghurt och müsli. Igår åt jag kvällsfika tidigt (vid åtta) så jag var inte särskilt hungrig, men ville ha en macka ändå, gott ju. Så det blev en macka.
Summa summarum; Om jag inte känner mig nöjd, macka. Om jag är nöjd; ingen macka. :D Lyssna på kroppen och använd det sunda förnuftet!


Idag när jag vaknade var det -27.9 ute. Det har ökat till -27.4 men är ändå vääääldigt kallt, särskilt eftersom jag ska gå till skolan i det vädret! Huga! Det blir till att klä sig ordentligt från topp till tå! Sen ska jag ju gå hem på lunchen också... Och tillbaka. Tar drygt 10 minuter att gå dit, inte så farligt, men tillräckligt för att det ska bli riktigt kallt. Jag gillar vinter och kyla, men är det under -25 är det lite väl magstarkt tycker jag. Kommer ihåg en gång det var under -33 (för två år sedan) och jag tiggde skjuts av mamma...

Fredag i alla fall, halleluja! Fredagar är bra dagar, kölden till trots! Wiiih! Mammas och pappas bröllopsdag är det också. Blir festmåltid i morgon :D Ska göra en liten efterrätt också... Hihi. Trevlig fredag på er!


Ps. Linnéaelisabet, jag kan inte kommentera på din blogg D: Ser ordet "kommentera"men går inte att klicka! Puss!
Foto jag tog förra året, när det också var riktigt kallt!

1 kommentar:

  1. Hej tjejen!
    Läser att du tampas med en ätstörning, vilket gör ont inom mig att läsa. Livet är till för att njutas. Jag har själv haft ätstörningar men är idag fullt frisk, är 20 år och har utbildat mig till livscoach för att hjälpa ungdomar med psykisk ohälsa. När jag började träna upp min självkänsla och märkte att det gav resultat gav det mig en otrolig kick. När jag nu älskar mig själv precis som jag är känner jag inget behov att förändra något på mig själv. Lycka och tillfredsställelse med sig själv kommer inifrån. Otränad självkänsla brukar tyvärr ligga till grund för psykiska sjukdomar som ätstörningar.

    Om du skulle vilja bli mer nöjd med dig själv så hjälper jag gärna till. Eller är det något annat mål du vill uppnå? Tveka inte för att höra av dig. Jag uppskattade själv under mitt tillfrisknande att någon som själv haft ätstörningar hjälpte mig. Då vet man på riktigt att den man får hjälp av förstår och kan reflektera på ett annat sätt, än personer som läst sig till vad ätstörningar är.

    Du kan mejla mig på malin@senseworkout.se och besöka min hemsida www.senseworkout.se

    Varma hälsningar
    Malin Rosén

    SvaraRadera