Followers

söndag 8 december 2013

Hittar ingenting

Igåååår åkte jag, mamma och pappa in till Östersund för att "julhandla". Det slutade med att jag kom hem med hårfärg. Endast. Vi åker 20 mil för att komma hem med middagsmaten och hårfärg, typ. Men jag fick i alla fall kebabtallrik, så det var ju rätt smaskigt ändå!

Jag hittar mer grejer här i Strömsund, med bara några få affärer, än i städer som Östersund.. Det är så konstigt. Tror det har med mängden människor att göra. I "storstan" var det mycket människor överallt, medan här kan man ofta vara själv i en butik. Det ger en ro att titta sig omkring ordentligt.. Och man har ju inte så mycket att välja på, så det gäller att ta det som finns.

Fick med mig en chokladkaka hem, Lindts "Hello", en ny serie. "Strawberry cheesecake" hette den. Riktigt god! Lite syrlig nästan, men det var smarrigt ihop med den söta mjölkchokladen. Ville egentligen ha "nougat crunch" men den var slut.. Får bli nästa gång!

Idag har jag en smink - och linsfri dag. Det behövs ibland, så får ögonen och huden vila. Hoppas på att få mitt provkit från Tikei i morgon, den blev något försenad på grund av Sven. Whiiiih! Sen väntar jag ju fortfarande på min röda kappa... Alltid lika spännande att kika i brevlådan. Nä, nu ska jag dricka kaffe, äta choklad, skriva fanfiction och fysik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar