Followers

fredag 19 juli 2013

Pysslardagen

Stora pysslardagen här idag! Börjar förstå omfattningen nu i att få allt ansvar. Städastädastäda! Jag och syrran har ingen bil heller.. i morgon ska vi bjuda min bror med familj (fem personer) på middag och vi var då tvungen att handla - till följd att vi fick släpa hem en himla massa en bra bit och då hade vi inte handlat allt ens. Trots att jag lastade på cykeln blev det tungt! Huja. Himla smidigt att bara  bära iväg kassar till bilen och köra iväg. Vad vi bjuder på, får ni se i morgon, för jag vill att det ska bli en överraskning för de som kommer... Har förberett och planerat i flera dagar nu, så förhoppningsvis blir det bra! :D Är så himla kul att planera och laga mat!

Fixat med biljetter också, ut till Arlanda. Jag och syster åker iväg till Grekland nästa lördag nämligen! TJOHO säger jag. Vi blir där i två veckor. Har ju hus där, så någon turistig greklandssemester blir det inte. Mamma och pappa hämtar oss på flygplatsen i Kalamata.. Hihi, ni vet de där kalamataoliverna, de kommer från det området :) Ligger bara fem mil från vårt hus! Kommer att ta med mig kameran och ta kort, helt klart.

Lite sur idag över att ingen jädra affär här i Ström har KRÄFTOR! Hallå! Jag och syster har varit så sugna på kräftor de senaste dagarna och även om vi varit ute tidigt har det inte funnits :( Buhu. Nästa vecka, sa de när jag frågade, nästa vecka skulle de komma... då jädrar anamma ska jag få mina kräftor!

Hint på morgondagens middag! Alla de här släpade vi hem idag...

Älskade Grekland...


En liten del av utsikten från altanen - de här bergen ligger många mil bort, är typ lika höga som Kebnekaise och syns bara när det är helt klart!

Förrätten vid nyår (tror jag det var) förra året... Gillar härliga middagar skarpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar