Followers

torsdag 25 juli 2013

Lyxar på

Puh. Har precis ätit en tidig middag bestående av en musselsoppa med bland annat egenkokt räkfond, saffran, vitlök och vispgrädde toppat med en röra på yoghurt, majonnäs och vitlök. Slurp! Njuter nu av en kopp kaffe med mjölk, samt lite choklad. Jag var uppe tidigt idag så att jag kan somna tidigt ikväll.. ska upp i morgon och åka iväg! I övermorgon vid den här tiden landar jag snart i mitt kära Grekland. Hihi.

Till lunch åt jag upp den sista tjälknölen - vet inte om jag ska vara lycklig eller ej över att jag ätit upp en hel tjälknöl själv på knappt två dagar. Det är ju så gott! Lite senare hade jag tänkt äta chokladgratinerad banan med vaniljglass och kolasås - sista dagen hemma får man minsann lyxa till det, anser jag. Egentligen skulle det vara en dessert till soppan, men jag blev så mätt att jag sparar den lite. Inte kul att verkligen trycka i sig!

Håller på att bli lite orolig över mina kläder och Grekland. De jag har och är bekväm i är så varma! Idag var det 26 grader i skuggan hemma i Sverige och det var varmt, hur blir det då i Grekland? Jag har svårt att bära kläder som visar för mycket hud, men jag får väl bita i det sura äpplet och göra det i Grekland ändå. Blä. Förhoppningsvis håller sig temperaturen under 40 i alla fall...

Nä, nu är kaffet uppdrucket och det är dags att ta itu med nästa projekt - hänga tvätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar