Followers

fredag 12 juli 2013

Klappat och klart

SÅ! Internet är fixat. Syster Moa kom hem, drog i några sladdar och vips så fanns det. Skyldig henne en HIMLA massa vill jag lova!

De här dagarna är det speciella grejer som händer i lilla Strömsund- dundermarknaden! Här kan man läsa mer om den. Jag har inte beställt några biljetter alls, det är för dyrt, så jag ska inte in på kvällen någonting.. Men på dagen! Vid ett idag, efter lunch, ska jag ned på marknaden och se vad de har.  Man brukar kunna köpa diverse delikatesser där - hembakt tunnbröd, getostar, hemgjord sylt och så vidare. Jag gillar marknader!

Eftersom jag inte tog några egna bilder på Riddikulus är det lite klurigt att lägga upp här... tänker dock fråga om det är okej om jag lånar några, så det kommer upp senare! :D Ska bli bättre på att uppdatera nu  när jag har internet.. saknar faktiskt att skriva i bloggen, det känns himla tomt, bara när jag varit borta i några dagar.

Jag, gräsklippsansvarig för vår gård, har fått problem. Jag skulle klippa i förrgår och jag kände att nej, det här känns inte rätt! Vi har en sån där åkgräsklippare som man kör runt, och den drog hela tiden åt vänster - så pass mycket att jag var äckligt nära att köra ned utför en slänt. Det var helt och totalt punka på vänstra framdäcket och jag vet det tusan hur jag ska lösa det. Vår trädgård är i stoooort behov av en rejäl klippning.. uh. Några tips? Pumpa med en vanlig cykelpump är uteslutet.

Nä, nu ska jag börja förbereda lite lunch. Tacorester blir det! Sluuurp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar