Followers

måndag 29 juli 2013

34 grader, sol

Sitter just nu på altanen med en kopp kaffe med skummad mjölk efter att ha ätit lunch bestående av lammstek, rödvinssås, potatis och sallad. Tidigare idag var vi nere i Koroni, en lite större ort, kikade i affärer och handlade mat. Syrran ska iväg och bada, men jag har inte lust med det. Jag har verkligen noll lust att bada! Det kanske ni tycker är superkonstigt, hallå du är ju i Grekland, men jag har badat så otroligt mycket här i mitt liv att jag är less på det - och sen gillar jag inte att klä av mig kläderna och utsätta mig för mycket sol. Då sitter jag hellre hemma i huset och läser och skriver böcker.

Kattungarna ska vi försöka flytta på idag. Just nu är de liksom.. inklämda i ett hörn i vårt förråd och det ser ytterst ohärligt ut med många vassa kanter att sticka sig på. Tycker så synd om dem alla tre.. de kommer få ett mycket hårt liv där de får söka mat i soptunnor, slåss för sina revir och akta sig för schakaler, rävar och givetvis trafik. Idag när vi åkte in till Koroni såg vi en liten överkörd kattunge på vägen.

Hoppas att vädret är bra i Sverige också, här är det strååålande sol (som vanligt) och 34 grader i skuggan. Tur att det fläktar skönt på altanen och inomhus finns det luftkonditionering! :D

3 kommentarer:

  1. Åhh vad underbart med en utlandssemester!
    Själv har jag aldrig varit utomlands och skulle jätte gärna vilja åka bort från Sverige någon gång :) Få upptäcka världen ^^

    Ha en fortsatt fin semester!
    Kraam <3

    SvaraRadera
  2. En text jag tycker om: http://livskick.nu/angest-2013/ Kram!

    SvaraRadera
  3. hahah köpte hem "mjuk pepparkaka" (sånt man bara blandar med smör och skjutsar in i ugnen) - är så sugen på lussebullar, pepparkakor, risgrynsgröt... du anar inte :> tänkte att suget kanske kan stillas LITE med "fusk-julbak", aldrig testat förut.. får se om den blir hyfsat god åtminstone ;) ska köpa hem pepparkakor också... gah julen <3 längtar!!! JA!!!

    SvaraRadera