Followers

fredag 21 juni 2013

Midsommar?

Midsommar är det ord som klingar i allas mun idag. Jordgubbar, sill och kanske dans runt midsommarstången. Jag har aldrig varit någon stor firare av midsommar - kanske en liten godare och lyxigare middag, kanske några jordgubbar.

 De få gånger jag verkligen har "firat" var bland annat förra året, då jag slutade dagen redan innan middagsdags genom att bli hemskt sjuk. Jag var dålig i över två veckor! Fy farao, det var verkligen inte roligt. Till slut blev jag tvungen att pallra iväg mig till doktorn där jag fick penicillin och en hostmedicin, som jag bara tog en gång och aldrig mer! På grund av att jag varit sjuk bra länge innan jag fick den och hade matlust lika med noll hade jag gått ned några kilo och eftersom jag inte vägde så mycket innan.. tja, cocillana etyfin vuxen dos tyckte läkaren att jag skulle ha - natten tillbringades i ett konstigt, obehagligt tillstånd vill jag lova.

Detta år är jag hos min faster nu på midsommar. Vi ska grilla till middag och det blir cheesecake till efterrätt. Min farbror, hans fru och ett av deras barn (min kusin blir det) kommer också över. Kanske en annan kusin med barn också.

Igår åt jag ett grymt gott "kvällsfika" - mjukglass! En stor bägare (jag tar alltid en stor) med jordgubbspärlor och extra jordgubbspärlor på sidan om. Men eftersom det blev sent (åt detta vid åtta-halv nio) så tog jag yoghurt med keso, kanel och socker några timmar senare också...

Mm! Dålig bild, men gott var det i alla fall :D

Midsommarstången förra året, "firades" ute på Mullnäset med släkt och bekanta.
Moa och syster Tova gjorde två mycket vackra tårtor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar