Followers

torsdag 11 april 2013

Friskare + Foliepaket

Äntligen känner jag mig bättre! Idag har jag varit uppe på benen nästan hela dagen, vilket faktiskt är ett stort framsteg och en tydlig förbättring. Ingen kraftig huvudvärk, inga väldiga sjukhetskänslor. Nej, jag har känt mig helt okej! Om jag nu bara kunde sluta snora och sluta hosta vore jag så gott som frisk. Mår lite illa då och då också, men inget som är besvärande. Allt detta snorande har däremot lett till grymt mycket näsblod, har idag blött tre gånger redan och igår var det fem gånger. Jobbigt som fasen!

Jag testade att rosta havregrynen innan jag kokade gröt på dem i morse.. det blev inte alls gott. Faktiskt så äckligt, att jag efter några tuggor var tvungen att slänga bort det. Kändes inte alls bra, men vad gör man? Kokade en ny portion, nu som vanligt, och det smakade så mycket bättre... I princip alla gånger jag har testat något särskilt med havregrynsgröt har jag kommit fram till att den vanliga är godast! På sin höjd lite kanel i, vaniljpulver eller pepparkakskryddor. På sin höjd.. Kommer dock ihåg att saffransgröten jag gjorde förut var god, får testa den så småningom igen.

Pappa köpte saltlakritssås idag! Yay! Det blir gott sedan på citron-och lakritsglass, när jag fått tillbaka så pass mycket smak att jag känner av det. Känns värdelöst att äta något så gott utan att känna någon smak :( Kan lika gärna äta rostad havregrynsgröt, typ. Nej, men, lite smak börjar komma tillbaka, tack och lov..

Till middag idag blir det foliepaket i ugn. Jag kryddade mitt paket med mängder av curry och ingefära. Även lite vitlök, vitpeppar och hönsbuljong. Förhoppningsvis blir det gooott. Kyckling, potatis, champinjoner, purjolök och morötter är basen. :) Dessa foliepaket kan man göra hursomhelst! Vi brukar variera med antingen kyckling eller torsk som bas och sedan får man komponera själv efter smak. En timme i ugnen, klart!

Ps. Idag har jag spillt ut hela två vattenglas. Rekord i klumpighet... ds.

En variant med: kyckling, potatis, morötter, champinjoner, purjolök, tomatpuré, kryddor..
Yay!

Mmmm....


Hugg in!

Annan gång: torsk, spenat, potatis. Massa citronpeppar och fiskbuljong. Mm!




1 kommentar:

  1. jag vet inte riktigt hur du vanligtvis kokar din gröt,men jag brukar alltid koka havregrynen i 1 dl vatten och 1 dl mjölk. Det blir verkligen supergott och krämigt:D

    SvaraRadera