Followers

onsdag 18 juli 2012

Göteborg del 3

Nu har vi kommit till söndagen och den avslutande dagen på min skärgårdsresa. På söndagen åt vi först frukost och sedan drog vi fort iväg med båten. Det gick riktigt fort och var rätt så dåligt väder, så sjögången var kraftig. Det gick ju knappt att stå upp! Hihi, lite kul var det allt. I flera timmar åkte vi och kom till slut fram till Bovallstrand där vi slog oss i land vid hamnen. Lunch blev det på rester från gårdagen (rätten lagad på en murika) inlindat i tunnbröd och med en hel del remouladsås och barbequesås.

Fort, fort...


Efter lunchen var det tårtbak som gällde. En i familjen fyllde år och jag och min kompis fyllde och dekorerade två tårtor på rekordtid måste jag säga. En halvtimme ungefär. För mig brukar det ta minst en timme.. Men vi hade lite tidspress, så det blev full fart! Chokladbotten, marsankräm, jordgubbssylt, grädde och jordgubbar. Jag slickade marsankrämskålen grundligt vill jag lova.. Det var ruggigt gott att doppa jordgubbar i marsankräm! Väl vid fikat åt jag en bit och även kakorna som syns lite överst till bild. Mums!





I Bovallstrand skulle det på kvällen firas ett hundratreårsjubileum eller liknande. Så det skulle serveras en grillbuffé ute på en liten pir kan man säga.. men ja. Det blåste som fasen! 15 m/s med byvindar på över 17. Det gick knappt att gå där ute. Aldrig varit med om liknande blåst faktiskt! Så en grillbuffé blev det inte för vår del. Vi gick till en pizzeria istället och åt en sen middag vid niotiden.. Lite konstiga mattider har det blivit. En riktig terapi-tur vill jag säga.

Jag åt en räksallad med rhode island-dressing och en vit fralla. Dessutom smakade jag flera pizzabitar och åt upp många pizzakanter. Det var ruggigt gott!

Räkor, dill, sallad, oliver, gurka, tomat, gurka, ägg, majs,citron.. Tja, ALLT jag älskar helt enkelt!

Omnom!

Så! Det var de sista skärgårdsbilderna.

Idag ska vi iväg till en indisk restaurang. "Bombay Palace" heter den. Jag förväntar mig en riktig smakupplevelse! Jag uppdaterar senare ikväll med bilder, både från restaurangturen och lite som hänt under de senaste dagarna. Hoppas att ni har en underbar sommar, för det har jag i alla fall!

1 kommentar:

  1. Åh, du har verkligen semester!
    Jag blir så glad av att märka någon annan som jobbar på med maten också :D

    SvaraRadera