Followers

lördag 24 september 2011

Dag 10: Födelsedagstårta? Skulle inte tro det!

Jag fyller år nu i dagarna.. Det här blir min allra första födelsedag utan någon tårta. Jag brukar alltid baka den själv. Men vad är det för nytta med en tårta, om personen som tårtan är menad för inte alls skulle uppskatta den? Just det, bättre att skippa den helt då. Och så kommer det att bli också, för jag tänker inte äta någon tårta. På sin höjd en liten bit mörk choklad.

I morse så vägde jag mig. Det går inte uppåt direkt.. Jag känner på mig att resan till en hyfsat normal vikt kommer att bli JÄVLIGT svår, om det nu nästan har gått två veckor sedan jag har beslutat mig för att inte gå ned mer, och jag fortsätter ändå neråt.. Alltså. Jag vet ju att det hänger på mig, alltihopa. Om jag inte vill från själ och botten, så kan inte folk göra så mycket annat än att lägga in mig och sondmata mig. Eller nått. Förhoppningsvis, kommer det inte att bli nödvändigt.
Ska jag vara helt ärlig har jag precis passerat min vikt för vad jag tyckte var absolut lägsta. Det skrämmer mig. Som bara den. Vad gör jag för fel? Jag äter! Herregud, får till och med mängder med beröm för det! Tycker verkligen inte att jag borde fortsätta gå ned, jag äter ju som en häst.
"Inte tillräckligt" viskar mitt riktiga jag. Jag äter inte tillräckligt. Inte tillräckligt för att behålla vikten.. det känns konstigt. Ska jag verkligen behöva äta mer än vad jag gör, i all framtid? MAN KAN INTE ÄTA SÅ MYCKET. Fast tydligen. Tydligen kan man det, och tydligen ska man det. Fan också.

Kanske borde börja fundera på att dricka någon näringsdryck av något slag, fast tanken skrämmer mig. DRICKA KALORIER liksom. Det känns verkligen inte rätt och jag tror inte att jag skulle klara det.. men snart har jag väl inte så mycket val längre, antar jag. Om jag inte kan få i mig näringen i mat.. jadu.

2 kommentarer:

  1. ååååh jag förstår precis hur du känner dig!! Det är hemskt att känna så men det är bara att kämpa, min pojkväns syster klarade det och går nu på Handels, du kan det med!

    SvaraRadera
  2. Åh :) Jaa, jag har ju inte så mycket val än att fortsätta kämpa, jag vill ju inte dö direkt! Nog ska jag kämpa vidare! :)

    SvaraRadera