Followers

söndag 23 februari 2014

Svar på kommentar - hur gå upp i vikt

Anonym har kommenterat inlägget "Svar på kommentar- Över målvikt":

Hur har du lyckats gå upp i vikt till 47 kilo? Bra jobbat! :) Jag försöker verkligen gå upp, men det går bara inte! Jag är 159 cm kort och väger bara 45 kilo. Jag har ingen ätstörning eller så, jag kan bara inte gå upp i vikt..

Har du några tips på hur jag kan gå upp i vikt?

Tack och ha en bra dag! Kram

Svar: Hejhej! Det som det hänger på är helt enkelt att äta på! Se till att välja "hela" produkter - fullfet grädde och yoghurt till exempel. Det kan göra det enklare att få i sig lite mera energi (jag äter fortfarande sådana produkter, men orkar inte lika mycket av det längre som jag gjorde förut) även om det ändå blir så att man får pressa lite. Känn aldrig "jag skulle lätt kunna äta en portion till" utan ta helt enkelt mera! Man ska inte må illa eller så, givetvis inte, men man ska bli riktigt fysiskt mätt och inte bara psykiskt. Jag äter INTE efter tallriksmodellen (äter mera än den) men står numera ändå stilla i vikt. Lägg till att jag inte tränar på det heller..

Ät ofta och tveka inte i att äta godis och eller sötsaker också! Kanske en semla, om du gillar det? Njut av maten och tänk efter; kanske du kan klämma ned lite mera? :) Det är viktigt att få in rutiner. Jag äter alltid frukost, lunch, mellis, middag och sen mellis. Och ät inte bara en macka till mellis - ät kanske en skål yoghurt med müsli till mackan också! Blir du riiiiiktigt hungrig mellan målen? I så fall har du ätit för lite på målet innan :)

Vissa kan vara lite "rädda" för att bli riktigt mätta, även om man inte har en ätstörning. Men ibland är det härligt att känna den där känslan "jag vill aldrig äta igen!" och som försvinner efter en halvtimme eller så. Om jag gillar middagen riktigt mycket (ofta på typ pasta och skinksås) brukar jag få så.. Och det är helt normalt^^

Hur brukar du äta nu? Hur många mål och ungefär vad? Är nyfiken!

Kraaam!

Idag har jag och en tysk väninna (som ska vara här i två veckor) byggt århundrades största snögubbe! Typ. Tungt som faaaaasen vill jag lova! Den är drygt två meter hög... Sen gick vi in och åt lösviktsgodis framför brasan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar