Followers

måndag 17 februari 2014

Ni vet hur det är

Lektioner.

Man får ett arbete. Ibland, jättestort. Tänk gymnasiearbete - självständigt arbete med en snygg uppsats på det och som ska vara kopplad till det program man går i. 

Gymnasiearbetet ska visa på att man är förberedd för "högskolestudier", att man klarar av att sköta sig själv. Den ligger på 100 gymnasiepoäng, alltså 100 timmar.

 Hittills har jag kanske avsatt 7 timmar. Högst! Jag har tänkt ut vad jag ska ha, skapat en enkät och planerat vilka klasser jag ska ut till. Jag har talat med en lärare om det och fått tillåtelse att gå ut till två klasser. 93 timmar kvar då alltså, att genomföra enkäten (de skriver under, 100 enkäter har jag gjort så låt säga 3 timmar totalt) och sen att gå igenom resultatet, skriva en uppsats och presentera det.   

Vi får se hur det går. 

Planen var att ha alla enkäter ifyllda INNAN jul, men ni vet ju hur det är. "Nästa vecka, blir bra... eller nästnästa.. Nä, inte nästa, då har jag två prov. Nä, inte nästnästa, då har jag en redovisning.."

Jag är snabb. Har alltid varit, kommer troligtvis alltid vara. Kanske att jag bara behöver 50 timmar till själva uppsatsen? Det lär  bli en sträckskrivning, helgen innan det är dags för inlämning. Precis som vanligt alltså!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar