Followers

fredag 13 december 2013

Svar på kommentar: Mat-dag

Linnea sa: Fina fina duuuu <3 <3 Kan nite du lägga upp bilder på vad du äter en vanilg dag?! Vore asintressant, bli lite peppad att käka mer och bättre. Åh ja, snälla gör det! Kraaam <3 FÖRESTEN; tagit bort lösenordet till min blogg nu, så den är öppen!!!! :D på Klass Tre


Svar: Självklart kan jag göra det! Kan ta idag som exempel. 

06.30: En stor tallrik yoghurt (ca 4-5 dl), fruktmüsli med extra russin. Ett mjukt tunnbröd med smör, skinka och senap. Kaffe med mjölk.

09.00: En lussebulle, två pepparkakor, en festis.

11.15: Samma som frukosten. Blir så rätt ofta om det inte finns rester. Brukar dock ta ett mjukt tunnbröd till, samt något sött till kaffet efteråt. Drack även ett litet glas glögg.

14.00: Några chokladpraliner i en butik

15.45: En skiva mjukt tunnbröd med skinka och senap, en clementin, ett salt kex med ost.

18.00: En rejäl köttbit, en bakad potatis, rödvinsgräddsås, sallad och en klick bearnaisesås.
Kaffe med mjölk. Pepparkaksdeg.

21.00: Här lyssnar jag på min kropp. Oftast om jag ätit "frukost till lunch" brukar det bli en till sådan... eller så äter jag gröt med sylt och mjölk, macka... Lägger mig ALDRIG hungrig. Idag har jag ingen aning om vad det blir! Beror på min hunger. Är proppmätt efter middagen, så kanske blir en lussebulle eller två. Får se.



På detta står jag viktmässigt stilla. Oftast blir det något mera på helgerna och ibland mera vissa vardagar också. Men så gott som ALDRIG mindre än detta. Eller jo, fikat vid 09.00 brukar jag inte få.. inte alltid de bjuder på godsaker på skolan direkt ;)

Jag äter allt. Det är mitt motto. Inget förbjudet, inte sånt. :D Gratis är gott och jag provsmakar gärna i butik. Häromveckan fick jag provsmaka en helt gudomlig saffranskaka (med mandelmassa, glasyr, ååh) och jag bara "råkade" gå förbi tre gånger....

1 kommentar:

  1. ÅH tack för svaret! Oj, jag äter väl lika mycket, men 2 ggr om dagen….. alltså samma mängder men allt på samma gång typ…. Dock inte lika mycket mackor… Tröttnar du aldrig på mackor? :/ Det gör jag. Räcker med macka till frukost sen vill jag inte ha fler. Men hur funkar det om du är iväg hos kompisar? Då kan du ju inte äta 6 ggr om dagen direkt…! Och du glömde ta bildeeeer! :( Kramis <3 <3

    SvaraRadera