Followers

söndag 1 december 2013

Lucka Ett

Så! Idag är det den första december och min julkalender drar igång :D Jag kommer att ha lite olika bilder på varje lucka, med jultema såklart, och sedan kommer jag att gömma lucknumret däri på något sätt. Sök rätt på den och kommentera var den är i kommentarsfältet (även om du ser att andra kommenterat där och bara kopierar, någon måste vara först).  Sen efter julafton så kommer jag att välja ut den som gissat rätt flest gånger och skicka julklappen till denna person.

Det kan ju hända att det blir flera som har lika många rätt - i så fall är det den person som är har tolkat ordspråket på luckorna bäst som får priset!

Exempel på tolkning:
Ordspråket- Man lever bara en gång.
Min tolkning- Eftersom man bara lever en gång så gäller det att verkligen, verkligen ta till vara på den tiden! Det går inte att bara blahablaha göra ingenting av sitt liv - det gäller att man hittar det man vill satsa på och skapar mål, men självklart är det viktigt att leva för dagen också! Man ska se till att göra så bra man bara kan av de förutsättningar man har och även allra helst, försöka göra det bra för andra.

Då kommer dagens lucka! Lycka till och det är bara att börja söka och tolka :D


2 kommentarer:

  1. På pianot till höger :)

    SvaraRadera
  2. På pianot, snett under ljusstaken, till höger i bilden :D

    SvaraRadera