Followers

torsdag 12 december 2013

Klass Tre

Dagens stora ämne; stormen "Ivan"!

I mitt län är det en klass tre-varning, den "starkaste" som finns. Det varnas för mycket höga vindhastigheter, vissa byvindar kan nå upp i orkanstyrka på över 30 m/s. I Östersund har de till och med fått gå hem från skolan tidigare idag.

Där jag bor, Strömsund, ska det inte riktigt bli liiiika blåsigt, men ändå minst stormstyrka. Själv tycker jag bara att sånt här är spännande! Det kommer att blåsa i rejält ungefär vid läggdags. Vi har ju en himla massa träd på gården.. förra stormen, för några veckor sedan, knäcktes ett träd och flera större grenar gick av. Hoppas verkligen på att träden får stå kvar.

Nåååväl. I morgon är det LUCIA! Yay på det! Jag är ju med i luciakören på skolan, så det blir roligt. Det är två uppträdanden och lussefika emellanåt. Hade egentligen tänkt äta lussekatter och pepparkakor till frukosten, men det blir lite mycket att äta det två gånger på bara några timmar.. Får göra en tredje-advents-frukost istället ;)

Nä. Nu ska jag skölja ur min färgbomb. Håhå. BANG!

1 kommentar:

  1. Fina fina duuuu <3 <3
    Kan nite du lägga upp bilder på vad du äter en vanilg dag?! Vore asintressant, bli lite peppad att käka mer och bättre. Åh ja, snälla gör det! Kraaam <3
    FÖRESTEN; tagit bort lösenordet till min blogg nu, så den är öppen!!!! :D

    SvaraRadera