Followers

måndag 2 december 2013

Fri från ätstörningen

Jag skulle inte säga att jag är sjuk i en ätstörning längre. Inte alls! Jag känner det mer och mer för varje dag som går. Må hända att det finns kvar ätstörningstankar, ja, men eftersom jag inte handlar efter dem gör det inte så mycket att de finns där. Det är så förbannat härligt att inte bry sig så mycket om maten längre! Framför allt så har jag ju fått så mycket mera tid. Får mycket mera gjort och njuter av dagarna som går, jobbig skola eller ej.

En del av mig som får lida när ätstörningen har makten är kreativiteten. Jag ville inte spela piano och sjunga, det gick liksom inte. Tankarna var endast på mat och vikt och blahablaha. Nu när jag spelar och sjunger, ja, då känner jag mig så fri, som om alla stressiga tankar bara flyger iväg med tonerna. Idag har luciakören på min skola träning, så jag ska dit. Jag kan ju en himla massa julsånger redan ;) Får se om jag ställer upp som luciakanditat. Kanske. Kanske inte. Kanske...

Jag känner också att min kropp är annorlunda. Den fungerar ju som den ska! Håret börjar bli tjockare och likaså ögonfransarna. Jag är inte lika hemskt torr om kroppen (fortfarande torr, men inte sjukligt) och det känns att jag tål lite mera. Blir inte heller lika påverkad av några timmar utan mat. Känner mig aldrig svag och yr, utan väldigt energirik! Skuttar omkring mest hela tiden. Det känns att kroppen vill röra lite på sig. Är dock inte riktigt redo för träning än, och det ska ju vara roligt, så jag tänker inte tvinga mig till någonting. Efter jul hade jag tänkt börja kika på gymnastikträningar och kanske vara med, men det är inte direkt den optimala sporten för mina leder. Haft problem med dem av och till, bland annat så läcker de ledvätska och jag får ont.. Uh. Men någonting aktivt ska jag nog hitta på! Om inte gymnastik, sysslar jag gärna med dans :)

Ni ska förresten bara veta hur glad jag blir när folk klickar på reklamen! För att få en utbetalning gäller det att man kommer upp i 700 innan den 21 varje månad, men visst klarar vi det? Ligger redan på 190 spänn, vilket känns otroligt mycket! Mina första egna små pengar. Hihi.  Massa kärlek till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar