Followers

tisdag 3 december 2013

Bananpannkakamiddag

Egentligen anser jag att bananpannkakor snarare är lunchmat, en helg då man ätit sen frukost och kanske inte är så hungrig. Men idag så glodde de brunprickiga bananerna på mig och genom telepati berättade för mig att de hemskt gärna ville bli uppätna. Så jag tog mig en rejäl banan, mosade den med jordnötssmör, vaniljsocker, bakpulver och sedan blandade med två ägg. Röra ihop och sedan steka, långsamt och tålmodigt på svag värme.

Telepatibananen i pannkaksform åts tillsammans med blåbär och mörk sirap. Slurp! Blev inte proppmätt, nej, det var ju trots allt bara två ägg, en banan, blåbär och sirap, men i alla fall nöjd i några timmar framöver. Det är okej att äta en lite mindre rejäl middag ibland, särskilt om man som jag har en normalvikt. Jag går inte och lägger mig hungrig ändå, utan lär äta ett rejälare kvällsfika :)

Det är förresten ett förbannat dåligt ljus numera, mest hela tiden. På dagarna när det är "ljust" är jag i skolan, både innan och efter skolan är det bäcksvart. Buhu säger kameran och bilderna.




1 kommentar:

  1. Åh såg supergoa ut, och bra att de inte innehåller nått mjöl! Ska jag testa någon dag :)

    Kram, Johanna

    SvaraRadera