Followers

lördag 16 november 2013

Yoghurt

Jag var helt säker på att min yoghurtperiod skulle börja gå över nu när det blev kallt och vinter. Att jag skulle börja mysa med en ångande varm skål gröt på mornarna istället. Men tji fick jag! Jag har inte samma behov av att äta rykande varmt längre. Förut var det mysigt, eftersom jag då var så kall i kroppen, men nu är hela jag varm och go när jag kliver upp. Det skulle liksom bli för mycket varmt. Men en stooor skål (sopptallrik) svalkande, syrlig yoghurt med en söt och krispig fruktmüsli får mig att behagligt vakna upp. Efter yoghurten äter jag ett mjukt tunnbröd med messmör /skinka, smör, senap och dricker en kopp kaffe med mjölk. Håller mig mätt på det i fyra timmar!

Den här müslin gillar jag bäst: http://www.axa.se/Vara-produkter/Flingor--musli/f-musli-gold-fruit-750-g/

Meeeen till advent hade jag i alla fall tänkt göra risgrynsgröt och äta pepparkakor till frukost. Så det så.



1 kommentar:

  1. Åh, jag älskar sin blogg så himla mycket. Och du verkar vara en så himla söt o go person. STOR förebild..! Ville bara säga det. och sen till frågan; Har du testat Crunchy Jordgubb och Yougurt?! BÄÄÄÄÄÄSTA muslin ever, docl så onyttig men fyfasen va god den är! Skulle bli överlycklig om du ville kolla in på min blogg och lämna en kommentar också :)
    Ha det bäst, kommer fortsätta kolla din blogg 3 ggr dagligen för den är så grym! Kram!
    Användarnamn till min blogg; Linnea
    Lösenord till bloggen; onlyforyou

    SvaraRadera