Followers

söndag 10 november 2013

Vägen är målet

Numera uppskattar jag verkligen livet. Varje dag är helt underbar! Även om det kanske inte går som jag vill så är jag ändå hemskt glad och tacksam över hur bra jag har det. Över hur bra de flesta i min närhet har det.

Livet blir så krångligt som man gör det till. Det är klart att det går upp och ned, man har sina dagar då allt känns jobbigt, men om man de dagarna vet att livet inte ÄR dåligt (även om det känns så) kan man stå ut med det. Jag har i princip aldrig sådana dagar numera. Okej om man har mycket jobbigt i skolan ibland - men tänk vad mycket man har att se fram emot! Lucia, jul, nyår, lajv, alla ljuvliga om än tidiga morgnar när man spelar kort med pappa till frukosten och alla dagar framöver i livet.

Vägen till målet är ofta mer betydelsefull än själva målet. Om man bara lider för att nå någonstans är det nog inget bra mål man har. Men man kan också ha samma mål (låt säga att komma in på en utbildning) och göra vägen dit med mängder av plugg till någonting roligt istället för någonting jobbigt och hemskt. Att lära sig uppskatta vardagens trivialiteter är viktigt för att kunna nå en bra och stabil vardag. Njut av livet. Det blir liksom bara ett.

Pirates of Caribbean - en ny liten "passion" som lyfter upp min vardag. Har också börjat läsa fanfiction igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar