Followers

söndag 17 november 2013

Modeutmaning- Vinter

  1. Den vackraste vinterkappan är...
  2. Nagellacket ska vara...
  3. Jag håller huvudet varmt med...
  4. Vinterskorna är..
  5. Byxorna är...
  6. Kjolen är...
  7. Klänningen är...
  8. Vinterfrisyren ser ut...
  9. Bästa accessoaren är...
  10. Sminket jag inte klarar mig utan..
  11. Annat jag gillar är...

Så! Svara gärna direkt i kommentarsfältet eller länka mig din blogg där du svarar :)

Mina svar:
1. Den vackraste vinterkappan är en mörkröd knälång, vid kappa gärna med bälte i midjan. Varm och mysig!  Gärna en huva också.
2. Nagellacket ska vara svart, vinröd, mörklila eller annan mörk färg. Eller knallröd! Kanske en dutt glitter på.
3. Jag håller huvudet varmt med hjälp av baskrar i olika färger och material. Älskar basker!
4. Vinterskorna är mörka kängor som går en bit över anklarna. De ska ha en liten klack och se lite så där härligt gammelmodiga ut..
5. Byxorna är höga, svarta "skinny" jeans. Men mestadels strumpbyxor har jag numera. Kjol/klänning till det!
6. Kjolen är knälång och har mycket tyg. Den går högt i midjan och sitter som smäck! 
7. Klänningen är av ett lite tjockare material. Även den vid består av mycket tyg med markerad midja,tänk femtiotalsmodell.
8. Vinterfrisyren ser ut att komma från en Jane Austen- film. Busiga lockar, halvt uppsatt och band i håret. Med kort hår som jag - naturligt rufsigt och busigt. Färgen är röd! Såklart. Duh.
9. Bästa accessoaren är en mysig sjal. Håller halsen varm även inomhus. Varm hals och huvud leder till varm kropp!
10. Sminket jag inte klarar mig utan är (förutom en bra bas) rouge! Några duttar av en knallrosa rouge lyser upp i vintermörket och får en att se friskare ut. Sen gillar jag vingad eyeliner också. 
11. Annat jag gillar är att ha många lager! Vintern tillåter liksom till det på ett annat sätt en andra årstider. Favoriten just nu är klänning med en kjol under som sticker fram lite grand. Såå fint, varmt och mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar