Followers

torsdag 29 augusti 2013

Svar på kommentarer

Johanna (från Riddikulus) har kommenterat inlägget  Ång-est
Det är superbra, Tua!! Du har ju gått ner i vikt, DU SKA UPP I VIKT NU. Att din kropp går upp i vikt är ett tecken på att den behöver det just nu! Den behöver öka lite, och du blir absolut INTE tjock utan du är en helt normal person, som behöver äta lite extra just nu för att få en hälsosam kropp. Du är bra, Tua, du är bäst! <3 

Svar: Taaack! Det som är så jobbigt är att samtidigt som jag verkligen förstår att jag behöver gå upp i vikt för att på riktigt bra, säger känslorna annat. Jag känner mig liksom inte underviktig, fastän jag vet att jag är det. Och visst, jag kan se det i spegeln ibland, men oftast måste jag lita på att jag VET det och att andra säger det. Jag har läst någon gång om kraftigt överviktiga personer som ser sig själv som normalviktiga i spegeln.. 
Det blir hemskt skönt att ha gått upp i vikt sedan, ha det gjort liksom. Hihi. Tack för dina ord, det är alltid bra att höra sådant <3 Kraam!

Chantelle har kommenterat inlägget  Ång-est
Det är jättejättebra, du ska vara stolt! Din kropp behöver alla kalorier den kan få just nu för att bli en FRISK och VÄLFUNGERANDE kropp. Kämpa på, du klarar detta! /En annan som jagas av matångest på Ång-est

Svar: Jag fortsätter att ge min kropp alla kalorier jag bara kan! Idag blir det bland annat tårta. Det är inte omöjligt att klara detta, det vet jag, så vi båda ska nog slå oss fria från ångesten som bara är dum och inget gott vill! Varför låta den förstöra? Det gäller att återfå kontrollen över sitt liv och inte låta känslorna dra iväg oss dit vi egentligen inte vill. Kämpa på du med! Jag tänker lite så att varje fusk jag gör måste jag ändå äta igen sedan.. Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar