Followers

söndag 11 augusti 2013

Smärta

För typ en och en halv timme sedan skulle jag pressa ned kaffet i en sån där kaffepress... det sa schlupp, jag fick kaffet sprutande över hela överarmen. Stod alldeles intill diskhon så jag slängde mig dit och sköljde med kallt vatten rakt över bara, genom tröjan och allt. Gjorde knappt ont, jag blev mest hemskt chockad... En halvtimme senare, efter att ha förflyttat mig till badkaret, slutade jag skölja. Några minuter senare grät jag av smärtan. Oh fy farao! Det var en "öppen" blåsa som nu vätskar en hel del och under huden på andra ställen är det andra blåsor. Typ över hela överarmen. Känns... rejält, vill jag lova. Men jag drack mitt kaffe i alla fall och det var gott :D

Faktiskt så är smärtan jag känt idag den värsta jag någonsin känt. Ett tag var det så intensivt att jag inte ens kunde gråta, bara planlöst vandra omkring och andas i en kvadrat. Jag hoppas på att slippa åka in till akuten.. sitter nu och äter en skål yoghurt med hemmagjord hjortronsylt och tycker synd om mig själv. Det får jag!

I Sverige är jag.. resan hem gick oförskämt bra faktiskt, så det är väl klart att något skulle krångla - ingen sommar för mig utan en olycka. En sommar i Grekland var det svinkoppor, en annan gång klev jag på en sjöborre.. ramlade över en tråd och vred fingret ur led och tillbaka. Förra sommaren låg jag ju däckad i den där hemska... influensan eller vad det var. En annan sommar vaknade jag med en tusenfoting på benet som körde in sina läskiga saker i mig. Och denna sommar detta.

Nu kom min underbara bror med choklad till mig! Känns himla bra helt plötsligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar