Followers

söndag 18 augusti 2013

Ät nu, om inte får du göra det sen

Ibland slår den tanken mig - varför strunta i att äta det nu, du kommer ju ändå att behöva äta igen det sedan! Och då kanske i form av näringsdrycker. Idag vid lunchen åt jag rester -kassler i ugn med grädde, chilisås, ananas, soja och till det ris. Det tog emot en del. Jag hade ju sett det hela gräddpaketet som åkte ned i formen. Men såsen, såsen blir ju så god... Så jag tog ändå bra många bitar kassler, öppnade en extra burk med ananas då ananasen från igår hade jag ätit upp. Kassler utan ananas är inte samma sak! Så jag åt. Lunchen brukar vara svårast, men nu åt jag bra. Jag får ju äta igen det sedan om jag inte gör det nu, så varför inte passa på när jag nu tycker att det är så gott?

Kaffe med mjölk och en chokladbit till efterrätt. Till middag blir det ytterligare en favorit - rotmos med fläsklägg. Massor av senap till det såklart. Denna dag blir bra i matväg, jag känner det. Jag vet ju vad som krävdes förra gången jag skulle upp i vikt, så jag kan ju säga att det jag äter idag knappast får upp mig särskilt mycket. Jag är lite rädd för näringsdryckerna. Känner att det kommer att ta emot, om jag nu får sådana. Jag vill ju så gärna gå upp på annan mat, men det blir liksom inte så. Med näringsdryckerna vet jag att jag ska få i mig 300 kcal extra några gånger under dagen, så när jag väl får dem kan jag byta ut de mot likvärdiga saker. Typ glass, kladdkaka, risgrynsgröt...

Näringsdryck, som jag åt dem. Frysta och med kaffe på!

1 kommentar:

  1. Lunch brukar faktiskt vara svårare än andra måltider för mig också! Brukar oftast inte vara hungrig vid lunch och då känns det jobbigt att äta varm mat. Frukost går alltid ner lättast då jag oftast är hyfsat hungrig på morgonen :)

    SvaraRadera