Followers

fredag 31 maj 2013

Svar på kommentarer "Min vikt"


vonskareng har kommenterat inlägget "Svar på kommentar; Ätstörning?!": 

duu vad har du för vikt nu? ellr målvikt? hur "Krisigt" är det för dig liksom? :O aldrig riktigt greppat det :) oh gud du behöver verkligen inte svara!! vikt o sånt skit, kan var mkt personligt. det är gudars väldigt förståeligt. själv har jag ju ingen aning om vad jag väger (självklart gått upp sen i vintras, då var det påväg att bli ordenligt krisigt)... tror mera på att låta kroppen finna sin balans, mina värden är ju fina och bra.. vi får se. måste klara facea min vikt också, en dag. inte än..helst 

Svar:  Ah, nä, jag har faktiskt inte nämnt så mycket om min vikt! Jag har liksom inte tyckt att det varit särskilt viktigt i det hela, men självklart, det är nog det, egentligen. Jag har dock inga problem med att prata om det :) Vet om att vissa kan tycka att siffror och sådant är triggande - själv har jag faktiskt lite svårt att se det. Okej, man kanske kan känna sig "stor" om man jämför sig med någon annan, men man kommer ändå aldrig komma ifrån det. Jag har alltid sett vad jag vägt, vetat om det - om jag inte skulle kunna klara av att "acceptera" en normal vikt, skulle jag ha svårt att se mig själv som frisk. Alltså har jag alltid på eget initiativ vägt mig och så vidare. MEN alla är olika, så det är inte säkert att det fungerar så för alla. Jag har alltid varit lite drastisk av mig och tagit "alla smällar" med en gång!

Min längd är 155 cm. Jag har en balansvikt på mellan 43.5-46 kg. Jag vet inte riktigt exakt - när jag vägde så var jag inte färdigvuxen riktigt. Längre blir jag inte, men kvinna blir jag. Hahah. Jag har alltid varit "liten" till växten, min familj är rätt så små allihopa. På måndagar är vägdagen. I måndags vägde jag 38.8. Förra måndagen vägde jag 38.3, tror jag, så det KAN ha varit en viktuppgång. Denna vikt ger mig ett BMI på 16.1. Om jag väger 38.3 har jag BMI 15.9. Så, någonstans däremellan, men förhoppningsvis har jag lyckats stiga ytterligare. Krisar det mycket? Inte mycket, men det är verkligen dåligt. Jag har inte haft mens sedan i december, vilket är ett tydligt tecken på att något är fel. I slutändan vill jag tillbaka på min balansvikt. Bara jag väger 43.5 så har jag ett bmi på 18.1 och det är inte mycket, men min kropp fungerar då och jag har mens. Förhoppningsvis kommer jag att kunna  träna lite (LITE) och få tillbaka de normala musklerna som man ju faktiskt ska ha, så det kanske kan hjälpa till med en ytterligare viktuppgång. Jag har alltså runt fem kilon att gå upp. 


vonskareng har kommenterat inlägget "Sommarens "vill ha"": 
omg omg omg, jag o min syster står här o DREGGLAR: men hur tusan ska man våga beställa från nätet..fr kina... erkänner; jag har ALDRIG beställt över nätet!! :'( 

Svar: Jag har aldrig beställt kläder via nätet, faktiskt xD Vill liksom ofta "ta" i kläderna, pröva och vara säker. Men jag har köpt elektronik via nätet och det har gått prima! Vanligtvis så går det just prima, det är otroligt många idag som handlar via internet så det hade varit konstigt om det blev fel ofta.
Kläderna på hemsidan alltså.. de var helt underbara! Men jag vet inte heller om jag kommer att våga, hahaah, men första gången måste bli någon gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar